Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230144
DOI: 10.25656/01:23014; 10.17899/ON_ED.2018.1.10
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230144
DOI: 10.25656/01:23014; 10.17899/ON_ED.2018.1.10
Titel |
Response to Michael Merry's Citizenship, structural inequality and the political elite |
---|---|
Autor | Sehgal Cuthbert, Alka |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ![]() |
gehört zu: | Citizenship, structural inequality and the political elite |
Dokument | Volltext (280 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungssystem; Schulbildung; Politische Bildung; Kommentar; Großbritannien; Vereinigtes Königreich |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Michael Merry makes some insightful criticisms of Citizenship Education (CE) and its claims to promote deliberative reasoning and critical thinking which are associated with liberal democracies. However, he extends the scope of his criticism to include schooling and education in general. While the author agrees with his criticisms of CE specifically, he disagrees with his more generalised criticisms of education. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Sehgal Cuthbert, Alka: Response to Michael Merry's Citizenship, structural inequality and the political elite - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230144 - DOI: 10.25656/01:23014; 10.17899/ON_ED.2018.1.10 |