Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169
DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169
DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12
Titel |
The value of liberal theories of citizenship education. A response to Merry |
---|---|
Autor |
Leiviskä, Anniina ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. ![]() |
gehört zu: | Citizenship, structural inequality and the political elite |
Dokument | Volltext (270 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungswesen; Liberalismus; Politische Bildung; Kommentar |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In this brief response, the author defends liberal theories of citizenship education – especially those based on John Rawls’ political liberalism – against Merry’s critique, and also attempts to shed light on what she thinks is their enduring significance in view of today’s political climate. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Leiviskä, Anniina: The value of liberal theories of citizenship education. A response to Merry - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169 - DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12 |