Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169
DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169
DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12
| Titel |
The value of liberal theories of citizenship education. A response to Merry |
|---|---|
| Autor |
Leiviskä, Anniina |
| Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. |
| gehört zu: | Citizenship, structural inequality and the political elite |
| Dokument | Volltext (322 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Bildungswesen; Liberalismus; Politische Bildung; Kommentar |
| Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 2571-7855; 25717855 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2018 |
| Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
| Abstract (Englisch): | In this brief response, the author defends liberal theories of citizenship education – especially those based on John Rawls’ political liberalism – against Merry’s critique, and also attempts to shed light on what she thinks is their enduring significance in view of today’s political climate. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
| Quellenangabe | Leiviskä, Anniina: The value of liberal theories of citizenship education. A response to Merry - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230169 - DOI: 10.25656/01:23016; 10.17899/ON_ED.2018.1.12 |