Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230179
DOI: 10.25656/01:23017; 10.17899/ON_ED.2018.1.13
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230179
DOI: 10.25656/01:23017; 10.17899/ON_ED.2018.1.13
Titel |
State-run schools reconsidered. A reply to Merry |
---|---|
Autor | Swope, Kelly M. S. |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ![]() |
gehört zu: | Citizenship, structural inequality and the political elite |
Dokument | Volltext (265 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Bildungswesen; Öffentliche Schule; Staatliche Schule; Politische Bildung; Demokratische Bildung; Dewey, John; Kommentar |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In this reply, the author considers some major points of Michael Merry’s article, “Citizenship, Structural Inequality, and the Political Elite.” Specifically, she discusses how his distinction between civic education and political education raises an important question about the relationship of state-run schooling to modern statecraft, namely, whether it is possible for state-run schools to do anything but reproduce the extant order. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Swope, Kelly M. S.: State-run schools reconsidered. A reply to Merry - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230179 - DOI: 10.25656/01:23017; 10.17899/ON_ED.2018.1.13 |