Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230518
DOI: 10.25656/01:23051; 10.17899/ON_ED.2019.5.7
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230518
DOI: 10.25656/01:23051; 10.17899/ON_ED.2019.5.7
Titel |
Reply. Response to Kwok Kuen Tsang's 'Ideological disempowerment of teachers' |
---|---|
Autor |
Jackson, Liz ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 2 (2019) 5, 2 S. ![]() |
gehört zu: | Ideological disempowerment of teachers |
Dokument | Volltext (270 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Schule; Schüler; Lehrer; Arbeit; Emotion; Ideologie; Einfluss; Rechenschaftslegung; Entfremdung; Wohlbefinden; Demokratisierung; Kommentar |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In this article the author examines Kwok Kuen Tsang's article on the ideological disempowerment of educators and relates to it research on emotional labour in education. It also reflects on the educational implications of the observation of ideological disempowerment of educators. It emphasises the need for democratisation of education so that educators can be at the frontline of discussions and commitments to wellbeing, of students and educators alike, in education. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2019 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 07.05.2024 |
Quellenangabe | Jackson, Liz: Reply. Response to Kwok Kuen Tsang's 'Ideological disempowerment of teachers' - In: on education. Journal for research and debate 2 (2019) 5, 2 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230518 - DOI: 10.25656/01:23051; 10.17899/ON_ED.2019.5.7 |