Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230541
DOI: 10.25656/01:23054; 10.17899/ON_ED.2019.6.2
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230541
DOI: 10.25656/01:23054; 10.17899/ON_ED.2019.6.2
Titel |
The education promise and its disillusion. Access barriers in early childhood institutions |
---|---|
Autoren |
Klinkhammer, Nicole ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 2 (2019) 6, 5 S. ![]() |
Dokument | Volltext (176 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildung; Bildungspolitik; Frühpädagogik; Finanzierung; Investition; Kind; Bildungszugang; Benachteiligung; Qualitätsentwicklung; Europäische Union; Deutschland; Europa |
Teildisziplin | Pädagogik der frühen Kindheit Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The idea that public expenditures for early childhood education and care (ECEC) are rather investments than costs as they yield noticeable returns has been pushed prominently by the American economist James Heckman and his colleague Flavio Cunha. As illustrated in the so-called Heckman curve, programs targeted towards the earliest years are supposed to be most promising regarding economic outcomes. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2019 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 08.05.2024 |
Quellenangabe | Klinkhammer, Nicole; Berth, Felix: The education promise and its disillusion. Access barriers in early childhood institutions - In: on education. Journal for research and debate 2 (2019) 6, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230541 - DOI: 10.25656/01:23054; 10.17899/ON_ED.2019.6.2 |