Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Principals' perspectives on pupils' social learning in Swedish school-age educare
Autor
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 8 (2020) 1, S. 5-21 ZDB
Dokument  (215 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Schulleiter; Soziales Lernen; Außerunterrichtliche Betreuung; Erweitertes Bildungsangebot; Schülerbetreuung; Schüler; Interview; Qualitative Forschung; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article aims to investigate social learning in the Swedish school-age educare (SAEC) from a number of principals' perspectives. An abductive approach has been adopted to analyse the data from individual interviews with seven principals in school-age educare. The results are understood through an interactionist perspective, with Bronfenbrenner's (2005) bioecological system theory as a raster, which gives a didactic view on the principals' governing of the SAEC. Three themes were identified in the principals' perspectives, which are "the core aim of the work in the SAEC," "the staff's approach" and "pupils' democratic learning." The results suggest that the perspective of the principals is characterized by having the pupil in focus. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2020
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v8i1.02
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.02.2022
QuellenangabeJonsson, Kristina: Principals' perspectives on pupils' social learning in Swedish school-age educare - In: International journal for research on extended education : IJREE 8 (2020) 1, S. 5-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239590 - DOI: 10.25656/01:23959
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)