Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Possibilities and impossibilities for everyday life. Institutional spaces in school-age educare
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 8 (2020) 1, S. 22-35 ZDB
Dokument  (221 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Außerunterrichtliche Betreuung; Erweitertes Bildungsangebot; Schülerbetreuung; Alltag; Bildungseinrichtung; Bildungspersonal; Raum; Feldarbeit; Interview; Beobachtung; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This project aimed to investigate through empirical analysis the possibilities and impossibilities for everyday life in the institutional spaces of school-age educare. The data consists of twelve weeks of fieldwork in twelve settings and group interviews with staff teams in each setting. Through empirical analysis of the variation in institutional spaces, the results highlight the importance of academically educated staff, stable staff teams, dedicated rooms, available material, and time to plan and prepare their work as the distinctive features that co-construct possibilities and impossibilities for children's everyday lives. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2020
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v8i1.03
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.02.2022
QuellenangabeLager, Karin: Possibilities and impossibilities for everyday life. Institutional spaces in school-age educare - In: International journal for research on extended education : IJREE 8 (2020) 1, S. 22-35 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239604 - DOI: 10.25656/01:23960
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)