details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243218
DOI: 10.25656/01:24321; 10.31244/dds.2022.01.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243218
DOI: 10.25656/01:24321; 10.31244/dds.2022.01.04
Original Title |
Bildung, Raum und Digitalität. Neue Lernumgebungen in der Diskussion |
---|---|
Parallel title | Education, space, and digitality. Discussing new learning environments |
Authors | Kanwischer, Detlef ; Gryl, Inga |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 34-45 |
Document | full text (409 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Raum; Bildung; Digitalisierung; Lernumgebung; Hybridisierung; Raumbegriff; Digitale Medien; Geografie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im schulischen Kontext führt die Verflechtung von Raum, Bildung und Digitalität zu einer Diskussion über neue Lernumgebungen hinsichtlich der materiellen Ausstattung wie auch bezüglich der Lerninhalte. Im Hinblick auf materielle Lernumgebungen wird dargelegt, dass zukunftsfähige Lernumgebungen hybrid gestaltet werden müssen. Auf inhaltlicher Ebene wird diskutiert, dass Lernumgebungen zur räumlichen Bildung im Dreiklang des Lernens „über, mit und durch“ Digitalität gestaltet werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the school context, the intertwining of space, education, and digitality leads to a discussion about new learning environments in terms of material equipment as well as learning content. With regard to physical learning environments, it is argued that sustainable learning environments must be hybrid. On the content level, it is discussed that learning environments for spatial education can be designed within the triad of learning “about, with and through” digitality. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.03.2022 |
Citation | Kanwischer, Detlef; Gryl, Inga: Bildung, Raum und Digitalität. Neue Lernumgebungen in der Diskussion - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 34-45 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243218 - DOI: 10.25656/01:24321; 10.31244/dds.2022.01.04 |