search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Baukulturelle Bildung. Schule als Drehscheibe baukultureller Vermittlungspraxis
Parallel titleBuilt environment education. School as a hub for educational activities on architecture
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 80-88 ZDB
Document  (336 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Baukulturelle Bildungsangebote thematisieren den gebauten Raum und den damit verbundenen Gestaltungsprozess. Sie bieten ein soziales Bildungssetting und stärken die Selbstwirksamkeit, Kreativität und Teilhabe von Kindern und Jugendlichen. Baukulturelle Bildung ist ein multiprofessionelles Feld, in dem Baukultur als Querschnittsthema in Kooperation mit Vereinen, Stiftungen oder Museen bereits in Schule umgesetzt wird. Darüber hinaus bestehen Notwendigkeiten und Potenziale, dieses Angebot weiter auszubauen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Built environment education programs focus on built space and the associated processes of design, planning, and co-construction. Activities offer a social educational setting and strengthen the self-efficacy, creativity, and participation of children and adolescents. Built environment education is a multi-professional field in which “Baukultur” as a cross-cutting theme is already implemented in schools in cooperation with associations, foundations, or museums. In addition, there are necessities and potentials to further expand this offer. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.03.2022
CitationMillion, Angela: Baukulturelle Bildung. Schule als Drehscheibe baukultureller Vermittlungspraxis - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 80-88 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243250 - DOI: 10.25656/01:24325; 10.31244/dds.2022.01.08
export files

share content at social platforms