Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243949
DOI: 10.25656/01:24394; 10.26529/cepsj.889
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243949
DOI: 10.25656/01:24394; 10.26529/cepsj.889
Originaltitel |
Factors affecting success in solving a stand-alone geometrical problem by students aged 14 to 15 |
---|---|
Paralleltitel | Dejavniki vplivanja na uspešnost reševanja strogo geometrijskega problema pri učencih med 14. in 15. letom starosti |
Autoren | Antunovic-Piton, Branka; Baranovic, Nives |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 12 (2022) 1, S. 55-79 |
Dokument | Volltext (876 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Geometrieunterricht; Problemlösen; Einflussfaktor; Lernerfolg; Schüler; Sekundarstufe I; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Visualisieren; Räumliches Denken; Lesekompetenz; Abschlussprüfung; Qualitative Forschung; Kroatien |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This paper investigates and considers factors that affect success in solving a stand-alone geometrical problem by 182 students of the 7th and 8th grades of elementary school. The starting point for consideration is a geometrical task from the National Secondary School Leaving Exam in Croatia (State Matura), utilising elementary-level geometry concepts. The task was presented as a textual problem with an appropriate drawing and a task within a given context. After data processing, the key factors affecting the process of problem solving were singled out: visualisation skills, detection and connection of concepts, symbolic notations, and problem-solving culture. The obtained results are the basis of suggestions for changes in the geometry teaching-learning process. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2022 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 27.04.2022 |
Quellenangabe | Antunovic-Piton, Branka; Baranovic, Nives: Factors affecting success in solving a stand-alone geometrical problem by students aged 14 to 15 - In: CEPS Journal 12 (2022) 1, S. 55-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243949 - DOI: 10.25656/01:24394; 10.26529/cepsj.889 |