Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Factors affecting success in solving a stand-alone geometrical problem by students aged 14 to 15
ParalleltitelDejavniki vplivanja na uspešnost reševanja strogo geometrijskega problema pri učencih med 14. in 15. letom starosti
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 1, S. 55-79
Dokument  (876 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Geometrieunterricht; Problemlösen; Einflussfaktor; Lernerfolg; Schüler; Sekundarstufe I; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Visualisieren; Räumliches Denken; Lesekompetenz; Abschlussprüfung; Qualitative Forschung; Kroatien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper investigates and considers factors that affect success in solving a stand-alone geometrical problem by 182 students of the 7th and 8th grades of elementary school. The starting point for consideration is a geometrical task from the National Secondary School Leaving Exam in Croatia (State Matura), utilising elementary-level geometry concepts. The task was presented as a textual problem with an appropriate drawing and a task within a given context. After data processing, the key factors affecting the process of problem solving were singled out: visualisation skills, detection and connection of concepts, symbolic notations, and problem-solving culture. The obtained results are the basis of suggestions for changes in the geometry teaching-learning process. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.889
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.04.2022
QuellenangabeAntunovic-Piton, Branka; Baranovic, Nives: Factors affecting success in solving a stand-alone geometrical problem by students aged 14 to 15 - In: CEPS Journal 12 (2022) 1, S. 55-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243949 - DOI: 10.25656/01:24394
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)