Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Management of problem solving in a classroom context
ParalleltitelVodenje reševanja problemov pri pouku
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 1, S. 81-101
Dokument  (660 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Mathematikunterricht; Lehrerfortbildung; Lehrer; Problemlösen; Selbstreflexion; Unterrichtsbeobachtung; Unterrichtsentwurf; Problemorientierter Unterricht; Curriculum; Schülerverhalten; Unterrichtsgespräch; Ungarn
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We report on the results of a professional development programme involving four Hungarian teachers of mathematics. The programme aims to support teachers in integrating problem solving into their classes. The basic principle of the programme, as well as its novelty (at least compared to Hungarian practice), is that the development takes place in the teacher’s classroom, adjusted to the teacher’s curriculum and in close cooperation between the teacher and researchers. The teachers included in the programme were supported by the researchers with lesson plans, practical teaching advice and lesson analyses. The progression of the teachers was assessed after the one-year programme based on a self-designed trial lesson, focusing particularly on how the teachers plan and implement problem-solving activities in lessons, as well as on their behaviour in the classroom during problem-solving activities. The findings of this qualitative research are based on video recordings of the lessons and on the teachers’ own reflections. We claim that the worked-out lesson plans and the self-reflection habits of the teachers contribute to the successful management of problem-solving activities. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.895
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.04.2022
QuellenangabeKonya, Eszter; Kovacs, Zoltan: Management of problem solving in a classroom context - In: CEPS Journal 12 (2022) 1, S. 81-101 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243957 - DOI: 10.25656/01:24395
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)