search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Bildungsprogramme versus Bildungsrealitäten. Einblicke in das indische Schulsystem
Authors GND-ID; GND-ID
SourceTertium comparationis 13 (2007) 1, S. 116-134 ZDB
Document  (246 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Grundbildung; Bildungsbeteiligung; Bildung für alle; Bildungsprogramm; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Alphabetisierung; Mädchenbildung; Frauenbildung; Gender; Schule; Schulsystem; Schulform; Öffentliche Schule; Privatschule; Privatisierung; Alternativschule; Konfessionsschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Sprache; Unterrichtssprache; Ländlicher Raum; Ungleichheit; Soziale Schicht; Sozialer Status; Indien
sub-disciplineIntercultural and International Comparative Educational Research
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Diesem Beitrag zum indischen Schulsystem liegt eine repräsentative Literaturanalyse der Pädagogischen Psychologie in Indien zwischen 1993 und 2003 zugrunde, die um weiterführende, themenspezifische Informationen ergänzt wird. So entsteht zum einen ein Überblick über die Entwicklung des Schulsystems in dieser bevölkerungsstarken Nation, andererseits stellen die Autorin und der Autor Bildungsprogramme Bildungsrealitäten gegenüber und vertiefen in diesem Zusammenhang die in Indien relevante Sprachproblematik und die Situation von Lehrerinnen und Lehrern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article provides a general overview of the Indian school system. At the same time the main issues and challenges the system in this context is facing today are addressed. Insights to some of the today's goals of the educational politics are offered and general data on the educational system and present situation in India are given. Gender inequality, access to and success in education, efforts for quality improvement in educational contents and processes are discussed as well as modern movements regarding the privatisation of education and the emergence of confessional schools like the so called Madrasas. (DIPF/Orig.).
other articles of this journalTertium comparationis Jahr: 2007
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication28.04.2022
CitationSrivastava, Ashok K.; Clemens, Iris: Bildungsprogramme versus Bildungsrealitäten. Einblicke in das indische Schulsystem - In: Tertium comparationis 13 (2007) 1, S. 116-134 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244071 - DOI: 10.25656/01:24407
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)