search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Demografie wird überbewertet. Überlegungen hin zu einer nachhaltigen und "atmenden" Schulentwicklungsplanung
Parallel titleDemography is overrated. Considerations for sustainable and "breathing" school development planning
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 182-193 ZDB
Document  (368 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Durch die Nutzung von bestehenden außerschulischen und digitalen Räumlichkeiten kann es gelingen, die hohe Bedeutung der Demografie für die Schulentwicklungsplanung zu reduzieren und diese nachhaltig und ressourcenschonend aufzustellen. „Atmende“ Schulen sollen sich je nach Bedarf schulräumlich in ihre Nachbarschaft ausdehnen und wieder zurückziehen können. In höheren Jahrgängen wird zudem durch ein punktuelles „Homeoffice“ für Schüler*innen weniger klassischer Schulraum benötigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Demography plays an important role in school development planning. The use of nonschool and digital spaces can reduce this relevance and take sustainability and resource conservation into account. “Breathing” schools can expand to or retreat from locations in their neighbourhood as needed. In addition, a “home office” for students in higher grades can reduce the need for traditional school space. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.07.2022
CitationTerpoorten, Tobias: Demografie wird überbewertet. Überlegungen hin zu einer nachhaltigen und "atmenden" Schulentwicklungsplanung - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 182-193 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247874 - DOI: 10.25656/01:24787; 10.31244/dds.2022.02.05
export files

share content at social platforms