search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Fremd sein – Freund sein zwischen 1939, 2009 und 2050. Ein persönlicher Zwischenbericht
Author
SourceEuropäische Erziehung 40 (2010) 2, S. 33-40 ZDB
Document  (807 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0423-6238; 04236238
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Ein persönlicher Projektzwischenbericht über ein Comeniusprojekt mit Schulen aus 3 EU-Ländern plus Israel, in dem auf der Basis des Filmes "Der Junge im gestreiften Pyjama" Theaterszenen entwickelt und gespielt wurden. Der Artikel analysiert die Rahmenbedingungen des Projektes und ihren Einfluss auf das interkulturelle Lernen der Schüler:innen. (Autor)
Abstract (English):A personal project interim report on a Comenius project with schools from 3 EU countries plus Israel, in which theatre scenes were developed and acted out on the basis of the film "The Boy in the Striped Pyjamas". The article analyses the framework conditions of the project and their influence on the pupils' intercultural learning. (Author)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.08.2022
CitationScholten, Alfons: Fremd sein – Freund sein zwischen 1939, 2009 und 2050. Ein persönlicher Zwischenbericht - In: Europäische Erziehung 40 (2010) 2, S. 33-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-251813 - DOI: 10.25656/01:25181
export files

share content at social platforms