details
Title |
Fremd sein – Freund sein zwischen 1939, 2009 und 2050. Ein persönlicher Zwischenbericht |
---|---|
Author | Scholten, Alfons |
Source | Europäische Erziehung 40 (2010) 2, S. 33-40 |
Document | full text (807 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | COMENIUS <Schüleraustauschprogramm>; Theaterarbeit; Europäische Bildungsarbeit; Geschichte <Histor>; 2. Weltkrieg; Austausch; Europäische Union; Deutschland; Israel; Polen; Niederlande; Interkulturelles Lernen; Schule; Partnerschaft; Projekt |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0423-6238; 04236238 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Ein persönlicher Projektzwischenbericht über ein Comeniusprojekt mit Schulen aus 3 EU-Ländern plus Israel, in dem auf der Basis des Filmes "Der Junge im gestreiften Pyjama" Theaterszenen entwickelt und gespielt wurden. Der Artikel analysiert die Rahmenbedingungen des Projektes und ihren Einfluss auf das interkulturelle Lernen der Schüler:innen. (Autor) |
Abstract (English): | A personal project interim report on a Comenius project with schools from 3 EU countries plus Israel, in which theatre scenes were developed and acted out on the basis of the film "The Boy in the Striped Pyjamas". The article analyses the framework conditions of the project and their influence on the pupils' intercultural learning. (Author) |
other articles of this journal | Europäische Erziehung Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.08.2022 |
Citation | Scholten, Alfons: Fremd sein – Freund sein zwischen 1939, 2009 und 2050. Ein persönlicher Zwischenbericht - In: Europäische Erziehung 40 (2010) 2, S. 33-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-251813 - DOI: 10.25656/01:25181 |