Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Creating and developing a collaborative and learning-centred school culture: views of Estonian school leaders
ParalleltitelVzpostavljanje in razvijanje sodelovalne in na učenje usmerjene šolske kulture: stališča estonskih ravnateljev šol
Autoren ORCID; ORCID;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 2, S. 217-237
Dokument  (371 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Schulkultur; Schulleiter; Schulleitung; Lernprozess; Lernende Organisation; Kooperatives Lernen; Lehrer; Lehrerfortbildung; Führungsstil; Schulentwicklung; Interview; Inhaltsanalyse; Qualitative Forschung; Estland
TeildisziplinSchulpädagogik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The present study aims to analyse how school leaders perceive their activities in creating and developing a collaborative school culture that promotes the school learning process. The data were collected in semi-structured interviews with nine school leaders and analysed using thematic content analysis. The results revealed that only three of the school leaders focused on the shared values and shared leadership necessary for creating a systematic and analytic approach to organisational and teacher development. The school leaders understood the importance of leading the development of the learning process, but this did not take place as expected in practice. Organisational and teacher development seemed to be unsystematic or not based on the continuous monitoring of processes. The findings of our study indicate that development programmes for school leaders should concentrate more on shaping the views, knowledge and skills needed to develop a collaborative and learning-centred school culture. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.1029
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.08.2022
QuellenangabePoom-Valickis, Katrin; Eisenschmidt, Eve; Leppiman, Ann: Creating and developing a collaborative and learning-centred school culture: views of Estonian school leaders - In: CEPS Journal 12 (2022) 2, S. 217-237 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252401 - DOI: 10.25656/01:25240
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)