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Titel |
Vignette 1. Learning from the past. The role of emotion in deflecting conversations about privilege and power in South African schools |
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Autor | Robinson, Natasha |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 116-121 |
Dokument | Volltext (248 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Staatsbürgerliche Erziehung; Unterrichtsbeobachtung; Schuljahr 09; High School; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtsinhalt; Geschichtsunterricht; Apartheid; Diskriminierung; Globales Lernen; Rassismus; Vignette <Methode>; Südafrika <Staat> |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This vignette explores history teaching in a 9th grade classroom of a high school with a population mostly representing the privileged White minority population in South Africa. An experienced teacher takes the initiative, deviating from the curriculum, in trying to teach his students about racism and discrimination and the roles played by love and hate. Ultimately the vignette unveils how the deep injustices of the South African past still permeate all aspects of schooling and especially the history classroom, rendering 'citizenship' a difficult concept on the national level before even considering the global. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 2020 |
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Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 07.09.2022 |
Quellenangabe | Robinson, Natasha: Vignette 1. Learning from the past. The role of emotion in deflecting conversations about privilege and power in South African schools - In: Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 116-121 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253324 - DOI: 10.25656/01:25332 |