Detailanzeige
Titel |
To global citizenship education itself. Points of reflection and extension |
---|---|
Autor |
Gaudelli, William ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 ![]() |
Dokument | Volltext (279 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Staatsbürgerliche Erziehung; Ethnografie; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Globales Lernen; Migration; Staatsbürgerkunde; Weltgesellschaft; Globalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Kommentar; Vignette <Methode> |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This paper reflects on the compilation of vignettes of Global Citizenship Education (GCE) in a variety of contexts. The analysis is framed by Critical Everyday Theory (CET), employing the concepts of estrangement, alienation and novelty to extend and develop these contributions. A consideration of what is new in these pieces for GCE, and how they address power coupled with the value of ethnographic research is examined. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 2020 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 07.09.2022 |
Quellenangabe | Gaudelli, William: To global citizenship education itself. Points of reflection and extension - In: Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253416 - DOI: 10.25656/01:25341 |