search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Rolle der Klassenlehrperson in der Ausbildung aktiv erleben. Studienbegleitender Berufseinstieg (SBBE) an der Pädagogischen Hochschule Bern
Parallel titleExperiencing the role of the class teacher actively in training. The preparation programme «Accompanied Career Entry during Studies» (ACES) at the Bern University of Teacher Education
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 192-199 ZDB
Document  (604 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ansprüche und Erwartungen, die an Klassenlehrpersonen gestellt werden, sind hoch, weshalb der Berufseinstieg, auf der Primarstufe sehr oft in der Rolle als Klassenlehrperson, belastend sein kann. Dem entgegenwirkend ermöglicht der Studiengang «Studienbegleitender Berufseinstieg» (SBBE) an der Pädagogischen Hochschule Bern einen vorgezogenen, institutionell begleiteten Übergang in die Berufstätigkeit. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The requirements and expectations that are placed on class teachers are high, which is why entering the profession, especially at primary-school level often in the role of a class teacher, can be stressful. In order to counteract this, the preparation programme «Accompanied Career Entry during Studies» (ACES) at the Bern University of Teacher Education allows an early, institutionally supported transition into the profession.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.09.2022
CitationGuidon, Irene; Arpagaus, Andrea; Bühler, Caroline: Die Rolle der Klassenlehrperson in der Ausbildung aktiv erleben. Studienbegleitender Berufseinstieg (SBBE) an der Pädagogischen Hochschule Bern - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 192-199 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253546 - DOI: 10.25656/01:25354
export files

share content at social platforms