search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mehrsprachige Ressourcen im Unterricht nutzen – worin bestehen die "Ressourcen"?
Parallel titleUsing multilingual resources in the classroom – what are the "resources"?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 312-326 ZDB
Document  (240 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Nach mehrjähriger interdisziplinärer Forschung zur Aktivierung von Mehrsprachigkeit im Mathematikunterricht diskutieren wir den vielzitierten Ressourcen-Begriff kritisch und konkretisieren darauf aufbauend die Besonderheit von mehrsprachig „vernetztem“ Wissen, Denken und Lernen. Im Vordergrund steht die epistemische Funktion von mehrsprachigem Handeln, d. h. sein erkenntnisstiftender Beitrag im Unterrichtsdiskurs. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on several years of interdisciplinary research on the activation of multilingualism in mathematics classrooms, we discuss the concept of resources and, building on this, elaborate on the specificity of multilingual “networked” knowledge, thinking and learning. Thus, we focus on the epistemic role of multilingual communication, i. e., its function in processes of knowledge attainment. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.09.2022
CitationRedder, Angelika; Krause, Arne; Prediger, Susanne; Uribe, Ángela; Wagner, Jonas: Mehrsprachige Ressourcen im Unterricht nutzen – worin bestehen die "Ressourcen"? - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 312-326 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253962 - DOI: 10.25656/01:25396; 10.31244/dds.2022.03.09
export files

share content at social platforms