search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
TitleDer Demokratiekurs – ein curricularer Baustein der Demokratieerziehung. Kurt-Tucholsky-Gesamtschule Pankow, Berlin
Authors ;
SourceBerlin : BLK 2006, 41, [16] S. - (Praxisbausteine)
Document
Keywords (German)Projektlernen; Sekundarstufe II; Feed-back; Berlin; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Im Demokratiekurs werden gemeinsam neue Lernformen entwickelt und erprobt. Der Demokratie-Kurs basiert auf drei Bausteinen – Unterricht, Lernen in Projekten, Demokratie in der Schule und ermöglicht den Schülern, Methoden selbstständiger und partizipatorischer Arbeits- und Projektplanung kennen zu lernen und anzuwenden.
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication29.08.2008
Suggested CitationGroßpietsch, Reinhard Max; Thomaszewsky, Felicia: Der Demokratiekurs – ein curricularer Baustein der Demokratieerziehung. Kurt-Tucholsky-Gesamtschule Pankow, Berlin. Berlin : BLK 2006, 41, [16] S. - (Praxisbausteine) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-2542
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)