search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Innovationen als "Wissenspassagen". Theoretische Grundlegung und Implikationen für die Analyse
Parallel titleInnovations as 'passages of knowledge'. Theoretical foundations and implications for the analysis
Author
SourceDie Deutsche Schule 103 (2011) 1, S. 53-64 ZDB
Document  (192 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird vor dem Hintergrund einer Skizze von Schwerpunkten erziehungswissenschaftlicher Forschung zu Innovationen und ihrem Transfer ein Verständnis von Innovationen als "Wissenspassagen" entwickelt. Innovationen werden darin als kollektive, wissensbasierte Phänomene mit zeitlich, räumlich, sachlich, sozial und kognitiv differenzierenden Implikationen verstanden. Ausführungen zu den Eckpunkten einer theoretischen Grundlegung sowie zur Analyse von Innovationen als Wissenspassagen runden den Beitrag ab. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on an overview of foci in educational research on innovation and transfer, this paper outlines a model of innovations as 'passages of knowledge'. Innovations are considered as collective, knowledge-based phenomena with implications with regard to temporal, spatial, factual, social, and cognitive differentiations. The paper comprises basic points regarding the theoretical foundation as well as the analysis of innovations as passages of knowledge. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.11.2022
CitationBormann, Inka: Innovationen als "Wissenspassagen". Theoretische Grundlegung und Implikationen für die Analyse - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 1, S. 53-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256866 - DOI: 10.25656/01:25686
export files

share content at social platforms