Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257060
DOI: 10.25656/01:25706
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257060
DOI: 10.25656/01:25706
Titel |
Perspectives on Transitions in Refugee Education. Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
---|---|
Weitere Beteiligte | Subasi Singh, Seyda [Hrsg.] ; Jovanović, Olja [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 261 S. |
Dokument | Volltext (3.766 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Migration; Migrant; Migrantin; Flucht; Flüchtling; Flüchtlingslager; Recht auf Bildung; Inklusion; Integration; Soziale Integration; Kulturelle Integration; Übergang; Persönlichkeitsentwicklung; Erziehungswissenschaft; Erziehung; Lernkonzept; Primarbereich; Student; Studentin; Eltern; Peer Group Teaching; Bildungspolitik; Internationale Bildungspolitik; Finnland; Norwegen; Türkei; Australien; Kurdistan; Irak; Deutschland; Italien; Griechenland; Island; Syrien; Irland; Vietnam |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungssoziologie |
Sonstige beteiligte Institutionen | Universität Wien, Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8474-1786-6; 978-3-8474-2626-4; 9783847417866; 9783847426264 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future. (DIPF/Verlag) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 01.12.2022 |
Quellenangabe | Subasi Singh, Seyda [Hrsg.]; Jovanović, Olja [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.]: Perspectives on Transitions in Refugee Education. Ruptures, Passages, and Re-Orientations. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 261 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257060 - DOI: 10.25656/01:25706 |