Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Perspectives on Transitions in Refugee Education. Ruptures, Passages, and Re-Orientations
Weitere BeteiligteSubasi Singh, Seyda [Hrsg.] GND-ID ORCID; Jovanović, Olja [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.] GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungOpladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 261 S.
Dokument (3.766 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenUniversität Wien, Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8474-1786-6; 978-3-8474-2626-4; 9783847417866; 9783847426264
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future. (DIPF/Verlag)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am01.12.2022
QuellenangabeSubasi Singh, Seyda [Hrsg.]; Jovanović, Olja [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.]: Perspectives on Transitions in Refugee Education. Ruptures, Passages, and Re-Orientations. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 261 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257060 - DOI: 10.25656/01:25706
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen