search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Anreiz für eine gesunde Schulentwicklung. Der Schulentwicklungspreis "Gute gesunde Schule" in Nordrhein-Westfalen
Parallel titleIncentive for a health-oriented school development. The school development award "Gute gesunde Schule" in North Rhine-Westphalia
Authors
SourceDie Deutsche Schule 104 (2012) 2, S. 185-199 ZDB
Document  (289 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Schulentwicklungspreis Gute gesunde Schule hat zum Ziel, Schulen für ihre gesundheitsorientierte Schulentwicklungsarbeit auszuzeichnen. Es wird über die Grundlagen und Ergebnisse der Evaluationen berichtet. Hinsichtlich der Teilnahmemotivation zeigt sich, dass vor allem der Bedarf, Impulse für die Schulentwicklung zu erhalten, noch vor der Möglichkeit externer Rückmeldungen, dem Preisgeld und der öffentlichen Auszeichnung, eine bedeutende Rolle spielt. Zudem können Rückschlüsse für die Priorisierung von Qualitätsbereichen für eine gesundheitsorientierte Schulentwicklung gezogen werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The aim of the school development award "Gute gesunde Schule" ["Good and Healthy School"] is to reward schools for their health oriented organizational development. The procedure and main evaluation results are reported. The results show that the main motivation to participate is the necessity to receive impulses for school development. Furthermore, external feedback, prize money, and public recognition play a significant role for participation. The data also permit to infer a prioritization of quality aspects which may be used as a strategy for health oriented school development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2022
CitationDieterich, Sven; Gediga, Günther: Anreiz für eine gesunde Schulentwicklung. Der Schulentwicklungspreis "Gute gesunde Schule" in Nordrhein-Westfalen - In: Die Deutsche Schule 104 (2012) 2, S. 185-199 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257300 - DOI: 10.25656/01:25730
export files

share content at social platforms