search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Innovationsdruck durch Schulentwicklungsberater*innen?
Parallel titlePressure to innovate from school development consultants?
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 378-382 ZDB
Document  (254 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Bericht beleuchtet, ob Schulentwicklungsberater*innen Haltungen aufweisen, die den Innovationsdruck an Schulen verstärken könnten. Ausgehend von bisheriger Evidenz wird die Annahme entwickelt, dass Haltungen auf den Beratungsprozess und letztlich auf die Schulqualität wirken. Bestehen entsprechende Haltungen, so werden negative Effekte angenommen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Th is report examines whether school development consultants have attitudes that could increase the pressure to innovate in schools. Based on previous evidence, we can assume that attitudes infl uence the counseling process and, therefore, school quality, too. If such attitudes exist, negative eff ects are to be assumed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationLoparics, James: Innovationsdruck durch Schulentwicklungsberater*innen? - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 378-382 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261856 - DOI: 10.25656/01:26185; 10.31244/dds.2022.04.04
export files

share content at social platforms