Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-264617
DOI: 10.25656/01:26461; 10.26529/cepsj.1232
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-264617
DOI: 10.25656/01:26461; 10.26529/cepsj.1232
Originaltitel |
Analysing the Montessori principles from the perspectives of schools, teachers, and families |
---|---|
Paralleltitel | Analiza načel montessori z vidika šol, učiteljev in družin |
Autoren | Macià-Gual, Aida; Domingo-Peñafiel, Laura |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 13 (2023) 1, S. 163-186 |
Dokument | Volltext (472 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Montessori-Schule; Privatschule; Lehrer; Eltern; Wahrnehmung; Schulkultur; Erziehungsstil; Kind; Persönlichkeitsentwicklung; Sozialisation; Eltern-Schule-Beziehung; Frühkindliche Bildung; Individuelle Förderung; Soziale Beziehung; Montessori-Pädagogik; Fragebogenerhebung; Spanien |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Education, especially early childhood education, is a responsibility that both families and schools share, so much so that children find themselves in two differentiated learning environments. Educational and parenting styles may join forces, sharing values and behaviours that enhance children’s development, just as the Montessori Pedagogy has shown. It is for this reason that the present study will attempt to analyse the relations established between the opinions and the application of the principles of such pedagogy focusing on the first six years of life, both in educational and family environments, considering the degree of commitment the school has towards the Montessori Pedagogy. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2023 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 02.05.2023 |
Quellenangabe | Macià-Gual, Aida; Domingo-Peñafiel, Laura: Analysing the Montessori principles from the perspectives of schools, teachers, and families - In: CEPS Journal 13 (2023) 1, S. 163-186 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-264617 - DOI: 10.25656/01:26461; 10.26529/cepsj.1232 |