search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungslandschaften sind möglich! Praktische Beispiele zum Bildungsverständnis des 12. Kinder- und Jugendberichtes
Parallel titleEducational sceneries are possible! Practical examples of the educational understanding of the 12th child and youth report
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 363-366 ZDB
Document  (1.282 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Zwölfte Kinder- und Jugendbericht der Bundesregierung fordert "Schule und Jugendhilfe als zentrale Institutionen einer lokalen Bildungslandschaft zu begreifen". Praktische Beispiele zeigen, wie lokale Bildungslandschaften aussehen können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The twelfth child and youth report of the Federal Government demands "to view school and youth welfare as central institutions of a local educational scenery ". Practical examples show how local educational sceneries can look like. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.10.2023
CitationWolters, Peter: Bildungslandschaften sind möglich! Praktische Beispiele zum Bildungsverständnis des 12. Kinder- und Jugendberichtes - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 363-366 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273433 - DOI: 10.25656/01:27343
export files

share content at social platforms