details
Original Title |
"Ein wie feines Modell im Kleinen". Über Merkwürdigkeiten beim Schulwechsel nach Klasse 4 |
---|---|
Parallel title | "What a fine model in miniature". On the peculiarity of changing schools after the fourth grade |
Author | Stähling, Reinhard |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 61-66 |
Document | full text (3.988 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schullaufbahn; Schulsystem; Schulübergang; Schuldauer; Grundschule; Sekundarbereich; Schüler-Lehrer-Beziehung; Lernbedingungen; Lernmotivation; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die "Qualität" der Schule lässt sich auch daran messen, wie Kinder nach der Primarstufe in weiterführende Schulen aufgenommen werden und wie die pädagogische Arbeit weitergeführt wird. Mit der vierjährigen Grundschule stehen wir in Europa als Sonderling da. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | One way to assess the quality of a school is how the children are received in secondary schools and how the pedagogical work is continued. With a four-year primary school we are an exception in Europe. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.11.2023 |
Citation | Stähling, Reinhard: "Ein wie feines Modell im Kleinen". Über Merkwürdigkeiten beim Schulwechsel nach Klasse 4 - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 61-66 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274994 - DOI: 10.25656/01:27499 |