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Original Title
Nach dem PISA-Ländervergleich: Für eine neue "Kultur" der Bildung
Parallel titleThe PISA-Aftermath: In favour of a new "culture" of "formation" (Bildung)
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 406-411 ZDB
Document  (3.734 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wer nach PISA nach Folgerungen fragt, wird Antworten nicht allein in äußeren, strukturellen Merkmalen der Schulen finden. Eine grundlegende und nachhaltig wirksame Änderung dürfte erst dann zustande kommen, wenn sich alle Verantwortlichen an einen "Runden Tisch" setzen und eine "neue Kultur der Bildung" begründen. Über erste Ansätze dazu ist bereits zu berichten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):When probing the consequences of PISA, the answers are not only to be found in the outer, structural, traits of the schools. A fundamental and lastingly effective change is only to be expected when all of those in charge gather at a round table and lay the foundations of a new culture of "Bildung". First attempts in this direction are already reportable. (DIPF/Orig.)
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Date of publication14.11.2023
CitationSchweitzer, Jochen: Nach dem PISA-Ländervergleich: Für eine neue "Kultur" der Bildung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 406-411 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275263 - DOI: 10.25656/01:27526
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