details
Original Title |
Nach dem PISA-Ländervergleich: Für eine neue "Kultur" der Bildung |
---|---|
Parallel title | The PISA-Aftermath: In favour of a new "culture" of "formation" (Bildung) |
Author | Schweitzer, Jochen |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 406-411 |
Document | full text (3.734 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kultur; Bildungsinteresse; Autonomie; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Schule; Schüler; Schülerleistung; Regionalstruktur; Bundesland; Leistung; Tradition; PISA <Programme for International Student Assessment>; Vergleichsuntersuchung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wer nach PISA nach Folgerungen fragt, wird Antworten nicht allein in äußeren, strukturellen Merkmalen der Schulen finden. Eine grundlegende und nachhaltig wirksame Änderung dürfte erst dann zustande kommen, wenn sich alle Verantwortlichen an einen "Runden Tisch" setzen und eine "neue Kultur der Bildung" begründen. Über erste Ansätze dazu ist bereits zu berichten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | When probing the consequences of PISA, the answers are not only to be found in the outer, structural, traits of the schools. A fundamental and lastingly effective change is only to be expected when all of those in charge gather at a round table and lay the foundations of a new culture of "Bildung". First attempts in this direction are already reportable. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Schweitzer, Jochen: Nach dem PISA-Ländervergleich: Für eine neue "Kultur" der Bildung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 406-411 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275263 - DOI: 10.25656/01:27526 |