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Original Title
Lernförderung und Lebensweltorientierung. Herausforderungen für Hauptschulen nach PISA
Parallel titleGuided learning and life world orientation. Challenges for secondary schools lower level (Hauptschulen) after PISA
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 426-441 ZDB
Document  (23.719 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Viele Jugendliche mit schlechten Schul- und insbesondere Leseleistungen wachsen in sozial benachteiligten Lebensverhältnissen auf. Wenn (Haupt-)schulen diese Jugendlichen fördern wollen, müssen sie ihre Lernangebote mit sozialpädagogischen Beratungs- und Unterstützungsleistungen verbinden. Eine empirische Untersuchung des Deutschen Jugendinstituts macht Notwendigkeit und Möglichkeiten einer lebensweltorientierten Schulentwicklung deutlich. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Many youths with low educational achievement, especially in reading, grow up in socially deprived circumstances. If schools are to support these youths, they have to add pedagogical measures and services with a strong social orientation to their repertoire. An empirical study by the German Institute illustrates and confirms the necessity and the possibilities of a life world oriented school development. (DIPF/ Orig.)
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Date of publication14.11.2023
CitationMack, Wolfgang: Lernförderung und Lebensweltorientierung. Herausforderungen für Hauptschulen nach PISA - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 426-441 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275284 - DOI: 10.25656/01:27528
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