Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Elaborating historical thinking on monuments
Autor
OriginalveröffentlichungHamburg 2023, 56 S.
Dokument  (14.210 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):Public history culture recently is characterized by controversial debates on monuments, their replacement or alteration. History education which aims at enabling and empowering students to partake in such controversial public history culture needs to address these in terms of developing historical consciousness and competencies of historical thinking. For the latter, Stéphane Lévesque recently presented a framework, which this article interprets and evaluates, both elaborating it further for reflecting monuments’ diversity and proposing an alternative to Lévesque’s proposal of levels of the necessary competencies. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am13.12.2023
QuellenangabeKörber, Andreas: Elaborating historical thinking on monuments. Hamburg 2023, 56 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282666 - DOI: 10.25656/01:28266
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen