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Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282666
DOI: 10.25656/01:28266
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282666
DOI: 10.25656/01:28266
Titel |
Elaborating historical thinking on monuments |
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Autor | Körber, Andreas |
Originalveröffentlichung | Hamburg 2023, 56 S. |
Dokument | Volltext (14.210 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Historisches Denken; Geschichtskultur; Geschichtsunterricht; Fachdidaktik; Denkmal; Historisches Lernen; Historisches Bauwerk; Kommunikation; Geschichte <Histor>; Kriegerdenkmal; Narrativität; Geschichtsbewusstsein; Typologie; Methodologie; Deutschland; Norwegen; USA |
Teildisziplin | Fachdidaktik/sozialkundlich-philosophische Fächer |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | Public history culture recently is characterized by controversial debates on monuments, their replacement or alteration. History education which aims at enabling and empowering students to partake in such controversial public history culture needs to address these in terms of developing historical consciousness and competencies of historical thinking. For the latter, Stéphane Lévesque recently presented a framework, which this article interprets and evaluates, both elaborating it further for reflecting monuments’ diversity and proposing an alternative to Lévesque’s proposal of levels of the necessary competencies. (DIPF/Orig.) |
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Eintrag erfolgte am | 13.12.2023 |
Quellenangabe | Körber, Andreas: Elaborating historical thinking on monuments. Hamburg 2023, 56 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282666 - DOI: 10.25656/01:28266 |