Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284290
DOI: 10.25656/01:28429; 10.14361/9783839462768
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284290
DOI: 10.25656/01:28429; 10.14361/9783839462768
Titel |
Digital teaching and learning in higher education. Culture, language, social issues |
---|---|
Weitere Beteiligte | Böhmer, Anselm [Hrsg.] ; Schwab, Götz [Hrsg.] ; Isso, Illie [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : transcript 2024, 180 S. - (Pedagogy) |
Dokument | Volltext (5.522 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Digitalisierung; Hochschullehre; Hochschulkultur; Kultur; Sprache; Linguistik; Hochschulbildung; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Interkulturalität; Universität; Digitale Medien; Bildungsforschung; Internationaler Vergleich; Interkulturelles Lernen; Kooperation; COVID-19; Pandemie; Lernen; Virtualisierung; Soziales Problem; Lehrerbildner; Online-Kommunikation; Online; Israel; Australien; Deutschland |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8394-6276-8; 978-3-8376-6276-4; 9783839462768; 9783837662764 |
ISSN | 2703-1047; 2703-1055; 27031047; 27031055 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Digital collaboration has been established in higher education for many years. But when the Covid-19 pandemic struck, digital learning and virtual mobility became of utmost importance for higher education. In the international project »Digital and International Virtual Academic Cooperation« (DIVA), scholars from Israel, Australia, and Germany focused on intercultural learning and online collaboration. Based on their findings, they show how digital arrangements can be used in higher education, how digital teaching can be theorized, and what potential can be gained for post-pandemic teaching. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 12.01.2024 |
Quellenangabe | Böhmer, Anselm [Hrsg.]; Schwab, Götz [Hrsg.]; Isso, Illie [Hrsg.]: Digital teaching and learning in higher education. Culture, language, social issues. Bielefeld : transcript 2024, 180 S. - (Pedagogy) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284290 - DOI: 10.25656/01:28429; 10.14361/9783839462768 |