Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Digital teaching and learning in higher education. Culture, language, social issues
Weitere BeteiligteBöhmer, Anselm [Hrsg.] GND-ID ORCID; Schwab, Götz [Hrsg.] GND-ID ORCID; Isso, Illie [Hrsg.] GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungBielefeld : transcript 2024, 180 S. - (Pedagogy)
Dokument (5.522 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8394-6276-8; 978-3-8376-6276-4; 9783839462768; 9783837662764
ISSN2703-1047; 2703-1055; 27031047; 27031055
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Digital collaboration has been established in higher education for many years. But when the Covid-19 pandemic struck, digital learning and virtual mobility became of utmost importance for higher education. In the international project »Digital and International Virtual Academic Cooperation« (DIVA), scholars from Israel, Australia, and Germany focused on intercultural learning and online collaboration. Based on their findings, they show how digital arrangements can be used in higher education, how digital teaching can be theorized, and what potential can be gained for post-pandemic teaching. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am12.01.2024
QuellenangabeBöhmer, Anselm [Hrsg.]; Schwab, Götz [Hrsg.]; Isso, Illie [Hrsg.]: Digital teaching and learning in higher education. Culture, language, social issues. Bielefeld : transcript 2024, 180 S. - (Pedagogy) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284290 - DOI: 10.25656/01:28429; 10.14361/9783839462768
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen