Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284312
DOI: 10.25656/01:28431; 10.14361/9783839463475
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284312
DOI: 10.25656/01:28431; 10.14361/9783839463475
Titel |
Handbook transdisciplinary learning |
---|---|
Weitere Beteiligte | Philipp, Thorsten [Hrsg.] ; Schmohl, Tobias [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : transcript 2023, 422 S. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 6) |
hat Version: | Handbuch Transdisziplinäre Didaktik |
Dokument | Volltext (5.892 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Studium; Lehre; Hochschullehre; Bildung; Interdisziplinarität; Disziplinarität; Bildungsforschung; Bildungstheorie; Pädagogik; Bildungssoziologie; Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsphilosophie; Nachschlagewerk; Handbuch |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8394-6347-5; 978-3-8376-6347-1; 9783839463475; 9783837663471 |
ISSN | 2749-7623; 2749-7631; 27497623; 27497631 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | What is transdisciplinarity and what are its methodß How does a living lab work? What is the purpose of citizen science, student-organized teaching and cooperative education? This handbook unpacks key terms and concepts to describe the range of transdisciplinary learning in the context of academic education. Transdisciplinary learning turns out to be a comprehensive innovation process in response to the major global challenges such as climate change, urbanization or migration. A reference work for students, lecturers, scientists, and anyone wanting to understand the profound changes in higher education. |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 12.01.2024 |
Quellenangabe | Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schmohl, Tobias [Hrsg.]: Handbook transdisciplinary learning. Bielefeld : transcript 2023, 422 S. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 6) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284312 - DOI: 10.25656/01:28431; 10.14361/9783839463475 |