Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Handbook transdisciplinary learning
Weitere BeteiligtePhilipp, Thorsten [Hrsg.] GND-ID ORCID; Schmohl, Tobias [Hrsg.] GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungBielefeld : transcript 2023, 422 S. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 6)
hat Version:Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
Dokument (5.892 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8394-6347-5; 978-3-8376-6347-1; 9783839463475; 9783837663471
ISSN2749-7623; 2749-7631; 27497623; 27497631
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):What is transdisciplinarity – and what are its methodß How does a living lab work? What is the purpose of citizen science, student-organized teaching and cooperative education? This handbook unpacks key terms and concepts to describe the range of transdisciplinary learning in the context of academic education. Transdisciplinary learning turns out to be a comprehensive innovation process in response to the major global challenges such as climate change, urbanization or migration. A reference work for students, lecturers, scientists, and anyone wanting to understand the profound changes in higher education.
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am12.01.2024
QuellenangabePhilipp, Thorsten [Hrsg.]; Schmohl, Tobias [Hrsg.]: Handbook transdisciplinary learning. Bielefeld : transcript 2023, 422 S. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 6) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284312 - DOI: 10.25656/01:28431; 10.14361/9783839463475
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen