Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290411
DOI: 10.25656/01:29041; 10.26529/cepsj.1378
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290411
DOI: 10.25656/01:29041; 10.26529/cepsj.1378
Originaltitel |
University preparation of kindergarten teachers for English teaching in the Czech Republic |
---|---|
Paralleltitel | Univerzitetna priprava vzgojiteljev predšolskih otrok za poučevanje angleščine na Češkem |
Autor | Horníčková, Beata |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 13 (2023) 4, S. 135-157 ![]() |
Dokument | Volltext (525 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Hochschulbildung; Vorbereitung; Erzieher; Lehrer; Frühpädagogik; Kindergarten; Kind; Vorschulalter; Sprachunterricht; Englischunterricht; Inhaltsanalyse; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Tschechische Republik |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 1855-9719; 22322647; 18559719 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | An ever-increasing trend of early foreign language teaching requires adequate responses to the university training of future kindergarten teachers. However, research in this area, including policies, suggests that the situation is not entirely satisfactory. This paper aims to determine the level of preparation of future teachers for teaching English to pre-primary children at individual universities in the Czech Republic. It presents findings obtained through quantitative content analysis of the syllabi of eight universities that provide education in the field of teacher training for kindergartens and focus on the preparation of future teachers for English tuition. The results show that courses for English tuition in kindergarten are not implemented by every university. Universities differ in their emphasis on foreign language tuition in kindergarten, which is reflected in the number and content of provided courses. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2023 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 12.03.2024 |
Quellenangabe | Horníčková, Beata: University preparation of kindergarten teachers for English teaching in the Czech Republic - In: CEPS Journal 13 (2023) 4, S. 135-157 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290411 - DOI: 10.25656/01:29041; 10.26529/cepsj.1378 |