Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-299243
DOI: 10.25656/01:29924; 10.17899/on_ed.2021.12.3
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-299243
DOI: 10.25656/01:29924; 10.17899/on_ed.2021.12.3
| Titel |
Taming algorithms |
|---|---|
| Autor |
Röhl, Tobias |
| Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 4 (2021) 12, 6 S. |
| Dokument | Volltext (218 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Bildung; Künstliche Intelligenz; Algorithmus; Ethik |
| Teildisziplin | Medienpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 2571-7855; 25717855 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2021 |
| Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
| Abstract (Englisch): | The introduction of artificial intelligence (AI) and other tools, based on algorithmic decision-making in education, not only provides opportunities but can also lead to ethical problems, such as algorithmic bias and a deskilling of teachers. In this essay I will show how these risks can be mitigated. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2021 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 06.11.2025 |
| Quellenangabe | Röhl, Tobias: Taming algorithms - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 12, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-299243 - DOI: 10.25656/01:29924; 10.17899/on_ed.2021.12.3 |