Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307379
DOI: 10.25656/01:30737; 10.3278/9783763976690
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307379
DOI: 10.25656/01:30737; 10.3278/9783763976690
Titel |
Partnership-based governance and standardization of vocational teacher education in Ukraine |
---|---|
Weitere Beteiligte | Deissinger, Thomas [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : wbv Publikation 2024, 328 S. - (Vocational education, work and innovation; 82) |
Dokument | Volltext (6.983 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Ukraine; Lehrerbildung; Berufsbildung; Organisation; Steuerung; Berufsbildungssystem; Lehrerausbildung; Fortbildung; Lehrer; Projekt; Internationaler Vergleich; England; Neuseeland; Australien; Italien; Deutschland; Österreich; Schweiz |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Berufs- und Wirtschaftspädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7639-7669-0; 978-3-7639-7668-3; 9783763976690; 9783763976683 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | This publication addresses the pressing issues of vocational teacher education (VTE), focusing on institutional, organizational and governance aspects. Firstly, it summarizes the results of the four-year Erasmus+ capacity-building project “New Mechanisms of Partnership-based Governance and Standardization of Vocational Teacher Education in Ukraine” (PAGOSTE), funded by the European Education and Culture Executive Agency. The project’s focus has been governance in VTE in Ukraine. Secondly, it goes beyond the narrow project context and explores challenges as well as good practices in VTE systems of other countries in and outside of Europe. Therefore, contributions from England, New Zealand, Australia, Italy, Germany, Austria and Switzerland complement the Ukrainian context and provide readers with a more comprehensive understanding of VTE systems. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 16.08.2024 |
Quellenangabe | Deissinger, Thomas [Hrsg.]; Melnyk, Oksana [Hrsg.]: Partnership-based governance and standardization of vocational teacher education in Ukraine. Bielefeld : wbv Publikation 2024, 328 S. - (Vocational education, work and innovation; 82) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307379 - DOI: 10.25656/01:30737; 10.3278/9783763976690 |