Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324299
DOI: 10.25656/01:32429; 10.3278/9783763977352
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324299
DOI: 10.25656/01:32429; 10.3278/9783763977352
Titel |
Internationalization of teacher education in higher education. Theories, concepts and practical approaches of virtual, blended and physical mobility |
---|---|
Weitere Beteiligte | Brück-Hübner, Annika [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : wbv Publikation 2024, 264 S. - (Blickpunkt Hochschuldidaktik; 142) |
Dokument | Volltext (4.377 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Internationalisierung; Lehrerbildung; Hochschulbildung; Mobilität; Virtuelle Hochschule; Blended Learning; Lehrerausbildung; Inklusion; Elementarbereich; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Interkulturalität; Reflexion <Phil>; Lernen; Interkulturelles Lernen; Lehrertraining; Virtualisierung; Austausch; Globales Denken; Digitalisierung; Deutsche Schule; Professionalisierung; Deutschland; Österreich |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7639-7735-2; 978-3-7639-7734-5; 9783763977352; 9783763977345 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The anthology discusses the importance of internationalization of higher education and focuses on how internationalization can be implemented in teacher education. Internationalization is particularly important in teacher education because teachers need to deal productively with the increasing heterogeneity of the student body in schools, and are charged with preparing students for life in a diverse society and developing them into responsible, tolerant, and interculturally competent adults. As an important contribution to promoting the internationalization of teacher education, the anthology provides an overview and a concrete insight into different levels of internationalization in teacher education. It integrates theories, conceptual approaches, and different forms of virtual, blended and physical mobility to construct a future-oriented education of teachers. This will not only broaden the academic and cultural horizons of both students and future teachers, but will also contribute to a more inclusive and dynamic educational environment. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 07.02.2025 |
Quellenangabe | Brück-Hübner, Annika [Hrsg.]; Müller, Ulrike Beate [Hrsg.]; Seifert, Anja [Hrsg.]: Internationalization of teacher education in higher education. Theories, concepts and practical approaches of virtual, blended and physical mobility. Bielefeld : wbv Publikation 2024, 264 S. - (Blickpunkt Hochschuldidaktik; 142) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324299 - DOI: 10.25656/01:32429; 10.3278/9783763977352 |