Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-331082
DOI: 10.25656/01:33108; 10.35468/6168
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-331082
DOI: 10.25656/01:33108; 10.35468/6168
Titel |
Teacher leadership in school for student learning. Experiences of Lithuanian teachers |
---|---|
Autor |
Žydziūnaitė, Vilma ![]() |
Originalveröffentlichung | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, 217 S. |
Dokument | Volltext (1.885 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Lehrer; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Bildungsforschung; Bildungsmanagement; Profession; Lehrerfunktionsstelle; Lernen; Schule; Community; Kreativität; Schüler; Führung; Lehrerrolle; Schüler-Lehrer-Beziehung; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Interview; Litauen |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7815-6168-7; 978-3-7815-2708-9; 9783781561687; 9783781527089 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2025 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This leadership practice oriented book brings together empirical qualitative research and teaching / learning approaches. The monograph consists of nine original parts, which present empirical evidence that teachers implement creative and servant leadership, also through leadership they help students express themselves, create opportunities for students utilise their ideas in the name of better learning achievements, teacher leadership helps to create meaningful learning for students and strengthen their motivation to learn. This book is empirical evidence that the essential vector of teacher leadership is student learning. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 06.05.2025 |
Quellenangabe | Žydziūnaitė, Vilma: Teacher leadership in school for student learning. Experiences of Lithuanian teachers. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, 217 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-331082 - DOI: 10.25656/01:33108; 10.35468/6168 |