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Titel
Epistemic decolonization. Toils and troubles
Autoren
OriginalveröffentlichungBreinbauer, Ines Maria [Hrsg.]; Krause, Sabine [Hrsg.]: Dekoloniales Denken in der Lehrer:innenbildung. Neue Perspektiven und Herausforderungen für die Professionalisierung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 42-56
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Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-6177-9; 978-3-7815-2716-4; 9783781561779; 9783781527164
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Demands for decolonization in epistemology and educational theory have seen an upsurge in the debate of the last years. These demands often conceal inherent logical and practical problems of the concept itself as well as of its consequences. In this paper the authors give an overview of these problems and raise open questions which advocators of epistemic decolonization necessarily have to deal with. They are going to show that (1) the practicality of epistemic decolonization within academic teacher education cannot be taken for granted and that (2) the demand for epistemic decolonization itself can be self-defeating. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Dekoloniales Denken in der Lehrer:innenbildung. Neue Perspektiven und Herausforderungen für die Professionalisierung
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Eintrag erfolgte am09.07.2025
QuellenangabeMalik, Abida; Neuweg, Georg Hans: Epistemic decolonization. Toils and troubles - In: Breinbauer, Ines Maria [Hrsg.]; Krause, Sabine [Hrsg.]: Dekoloniales Denken in der Lehrer:innenbildung. Neue Perspektiven und Herausforderungen für die Professionalisierung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 42-56 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335772 - DOI: 10.25656/01:33577; 10.35468/6177-02
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