Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Qualified and unqualified staff in German all-day schools. An exploratory overview
Autoren
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 11 (2023) 1, S. 22-34 ZDB
Dokument  (375 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 21963673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In Germany, three groups can be identified who work in all-day schools and take on pedagogical tasks in extended education: Teachers, pedagogical staff, and staff without a pedagogical qualification (lay pedagogues). While the professionalisation debate on teachers and pedagogical staff already exists, there is a lack of knowledge on lay staff. In this article we consider the group of lay pedagogues. Findings from existing studies explore in more detail the expertise that personnel bring into all-day education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am09.09.2025
QuellenangabeSauerwein, Markus; Danner, Annalena; Bock, Franziska; Idel, Till-Sebastian; Graßhoff, Gunther: Qualified and unqualified staff in German all-day schools. An exploratory overview - In: International journal for research on extended education : IJREE 11 (2023) 1, S. 22-34 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338630 - DOI: 10.25656/01:33863; 10.3224/ijree.v11i1.04
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen