Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Re-examining principal learning and leadership in times of complexity
Autor
OriginalveröffentlichungJournal für LehrerInnenbildung 25 (2025) 3, S. 82-91 ZDB
Dokument  (469 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1681-7028; 2629-4982; 16817028; 26294982
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study examines varying conceptions of principal learning using Hong Kong as the context of study. Through interviews with 15 principals, it examines the effectiveness of professional learning in addressing the contemporary and complex challenges of the principalship. Findings highlight the importance of mentorship, continuous and varied learning opportunities, and on-the-job experiences, while noting gaps in aligning professional learning programs with the realities of leadership practices and evolving demands on schools and their leaders. Implications for principal preparation internationally are considered. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am12.12.2025
QuellenangabeCampbell, Paul: Re-examining principal learning and leadership in times of complexity - In: Journal für LehrerInnenbildung 25 (2025) 3, S. 82-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-344615 - DOI: 10.25656/01:34461; 10.35468/jlb-03-2025-07
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen