search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
TitleDie Zusammenarbeit von Natur- und Sozialwissenschaften im Sachunterricht
Author
SourceKuhn, Hans Werner [Hrsg.]: Sozialwissenschaftlicher Sachunterricht. Konzepte, Forschungsfelder, Methoden. Ein Reader. Herbolzheim : Centaurus 2003, S. 287-303. - (Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg; 15)
Document
Keywords (German)Grundschule; Sozialwissenschaften; Naturwissenschaften; Sachunterricht; Unterrichtsqualität
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-8255-0456-5
ISSN0942-9557
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor beschäftigt sich in seinem Artikel mit dem Zusammenspiel von Natur- und Sozialwissenschaften im Sachunterricht und legt seine Schwerpunkte dabei auf "Sachunterricht und Hochschule", "Lehrplanfragen" und "Reaktion und die Aufklärung in der Öffentlichkeit". (DIPF/jk.)
is part of:Sozialwissenschaftlicher Sachunterricht. Konzepte, Forschungsfelder, Methoden. Ein Reader
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication23.11.2011
Suggested CitationThiel, Siegfried: Die Zusammenarbeit von Natur- und Sozialwissenschaften im Sachunterricht - In: Kuhn, Hans Werner [Hrsg.]: Sozialwissenschaftlicher Sachunterricht. Konzepte, Forschungsfelder, Methoden. Ein Reader. Herbolzheim : Centaurus 2003, S. 287-303. - (Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg; 15) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-35943
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)