search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Weiterbildung zwischen Beruf und Betrieb. Zum Verhältnis von Person, Organisation und Wissen
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 879-897 ZDB
Document
Keywords (German)Wissen; Handlungskompetenz; Humankapital; Lernende Organisation; Personalentwicklung; Berufliche Fortbildung; Berufsbildung; Professionalisierung; Qualifizierung; Betriebliche Weiterbildung; Organisationsentwicklung
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Kontextabhängigkeit ist ein Merkmal der modernen Gesellschaft. Und dies gilt auch für die Form der Vermittlung von Wissen in Weiterbildungsprozessen. Im besonderen Kontext der Vermittlung von mehr oder weniger arbeitsrelevantem Wissen wird in diesem Beitrag eine grundlegende Unterscheidung zwischen beruflichen und betrieblichen Formen der Weiterbildung herausgearbeitet. Entlang dieser eingeführten Differenzbestimmung wird die Transformation des in der Weiterbildung angeeigneten Wissens von Personen in kollektives Wissen von Organisationen untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Context dependency is a characteristic of modern society. This also goes for the form of the transmission of knowledge in processes of further education. Within the special context of the mediation of more or less job-related knowledge, the author posits a basic differentiation, he examines the transformation of knowledge gained in further education by the individual into collective knowledge available to the organization. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2002
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication21.07.2011
Suggested CitationKurtz, Thomas: Weiterbildung zwischen Beruf und Betrieb. Zum Verhältnis von Person, Organisation und Wissen - In: Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 879-897 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38657
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)