search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Der Wissenstransfer von Innovationen - die Perspektive der Schulen als aktive Handlungseinheiten
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 49 (2003) 5, S. 675-694 ZDB
Document
Keywords (German)Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Kommunikation; Schulentwicklung; Wissenstransfer; Innovation; Informationsfluss; Informationsmittel; Deutschland
sub-disciplineGeneral Educational Science
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine breitenwirksame Schulentwicklung unter dem Paradigma der aktiven Wissensnutzung setzt den Wissenstransfer von Innovationen in der Breite des Schulwesens voraus. In dem vorliegenden Beitrag werden zum einen auf der Basis von 402 allgemeinbildenden Schulen unterschiedliche Wege des Wissenstransfers dokumentiert. Zum anderen werden die Wirkungen unterschiedlicher Einflussfaktoren auf die Nutzung dieser Wege untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A school development of wide-spread impact under the paradigm of an active use of knowledge presupposes the transfer of knowledge on innovations throughout the entire school system. The present study documents different ways of knowledge transfer on the basis of an examination of 402 schools providing general education. Furthermore, the impact of different factors of influence on the use of these channels is examined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2003
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication19.09.2011
Suggested CitationWiechmann, Jürgen: Der Wissenstransfer von Innovationen - die Perspektive der Schulen als aktive Handlungseinheiten - In: Zeitschrift für Pädagogik 49 (2003) 5, S. 675-694 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38987
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)