search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Weiterbildungspolitik für kleine und mittelständische Unternehmen? Herausforderungen im Lichte empirischer Daten
Parallel titleContinuing education policy for small and medium enterprises? Challenges and empirical outcomes
Authors
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 1, S. 101-119 ZDB
Document  (357 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im folgenden Beitrag richten wir unsere Aufmerksamkeit auf die Weiterbildung im beruflich-betrieblichen Bereich. Nach einer allgemeinen Bestandesaufnahme zur Weiterbildungspolitik wird anhand ausgewerteter Daten aus unserem Forschungsprojekt zur Weiterbildung in Kleinen und Mittlere Unternehmen (KMU) (gespiegelt in der Sicht betrieblicher Personal- und Bildungsverantwortlicher) die Frage erörtert, ob spezifische Unterstützung von Seiten der Bildungspolitik sinnvoll und erwünscht ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following thesis deals with continuing education and training in the context of enterprises or vocation. Firstly we will emphasize the *state of the art" for Continuing Education Policy. Thereafter the outcomes of an empirical research project for continuing education and training within small and medium enterprises (SME) will be highlighted. Finally this leads to a discussion, whether and which specific support from the side of Continuing Education Policy seem appropriate or appreciated relating to the view of the responsible staff for Human Resources or Continuing Education in Swiss SME. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.04.2021
CitationGonon, Philipp; Weil, Markus; Hotz, Hans-Peter; Schläfli, André: Weiterbildungspolitik für kleine und mittelständische Unternehmen? Herausforderungen im Lichte empirischer Daten - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 1, S. 101-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-40908 - DOI: 10.25656/01:4090
export files

share content at social platforms