search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Fachdidaktik Pädagogik und Erziehungswissenschaft
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 47 (2001) 3, S. 313-327 ZDB
Document  (248 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dass das Fach Pädagogik in vielen Bundesländern als reguläres Schulfach auf den Sekundarstufen I und II mit z.T. beachtlichen Schülerzahlen unterrichtet wird, ist von der Erziehungswissenschaft bisher kaum zur Kenntnis genommen worden. Die Fachdidaktik Pädagogik ist jedoch auf deren tatkräftige Unterstützung angewiesen. Der Beitrag untersucht das bisherige Verhältnis von Fachdidaktik Pädagogik und Erziehungswissenschaft und versucht zu klären, worin die von der Fachdidaktik benötigten Hilfen bestehen könnten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The fact that in many of the German Laender pedagogics is taught as a regular school subject on the lower and the upper level of secondary education to often quite large numbers of students has so far hardly been taken into account by educational science. The didactics of pedagogics, however, are dependent on the latters active support. The author analyzes the relation between the didactics of pedagogics and educational science up to now and points out in what the support needed by pedagogical didactics might consist. (DIFP/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.03.2012
CitationBeyer, Klaus: Fachdidaktik Pädagogik und Erziehungswissenschaft - In: Zeitschrift für Pädagogik 47 (2001) 3, S. 313-327 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-42868 - DOI: 10.25656/01:4286
export files

share content at social platforms