search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die Globalisierung in der Sicht der Vergleichenden Erziehungswissenschaft
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 53 (2007) 6, S. 810-824 ZDB
Document  (362 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die in systemtheoretischen und handlungstheoretischen Begriffen beschreibbare Globalisierung bedeutet für die Vergleichende Erziehungswissenschaft eine Verschiebung der Forschungsthematik hin zu weltgesellschaftlichen Analyseeinheiten. Mit der Fokussierung der thematischen Einheiten auf die Globalisierung hat weder im Reform- noch im Theoriediskurs der Vergleichenden Erziehungswissenschaft ein Paradigmenwechsel stattgefunden, aber es sind doch neue Theorie-Reformkonfigurationen und auf beiden Seiten Umakzentuierungen erkennbar. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):With regard to comparative ecucation, globalization, which may be described in systemtheoretical and action-theoretical terms, has led to a shifting of the subject of research towards world-society-related units of analysis. With the focusing on topics of globalization, however, there has not been a change in paradigms neither in the reform-related discourse nor in the theoretical discourse of comparative education. Still, new configurations of theory and reform as well as new accentuations are to be noticed on both sides. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.11.2011
CitationLenhart, Volker: Die Globalisierung in der Sicht der Vergleichenden Erziehungswissenschaft - In: Zeitschrift für Pädagogik 53 (2007) 6, S. 810-824 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-44278 - DOI: 10.25656/01:4427
export files

share content at social platforms