search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Deconstruction, justice and the question of education
Author
SourceZeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (1998) 3, S. 395-411 ZDB
Document  (1.392 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-663x; 1434663x
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article focuses on the ethical-political dimensions of Jacques Derrida's post-modern philosophy of Deconstructionism. Its aim is to clarify the connection between Deconstructionism and justice which has been asserted by Derrida. The article will examine how Derrida deconstructs the concept of justice and to what extent he equates the very procedure of Deconstructionism with justice. It will conclude with a consideration of the relationship between Deconstructionism, justice and education. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Artikel verweist auf die ethisch-politischen Dimensionen der postmodernen Philosophie der Dekonstruktion von Jacques Derrida. Ziel des Artikels ist es, die von Derrida aufgewiesene Beziehung zwischen Dekonstruktion und Gerechtigkeit zu verdeutlichen. Es wird herausgearbeitet, wie Derrida das Thema Gerechtigkeit dekonstruiert und inwiefern er das Verfahren der Dekonstruktion mit Gerechtigkeit gleichsetzt. Abschließend wird gezeigt, in welchem Zusammenhang Dekonstruktion, Gerechtigkeit und Erziehung stehen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.10.2011
CitationBiesta, Gert J. J.: Deconstruction, justice and the question of education - In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (1998) 3, S. 395-411 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-45089 - DOI: 10.25656/01:4508
export files

share content at social platforms