search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Europäische Dimension und Europäische Identität zwischen Tradition und Perspektive. Anmerkungen zum Bildungswesen im ‚größeren Europa'
Author
SourceTrends in Bildung international (2007) 15, S. 1-9 ZDB
Document  (279 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1610-5451; 16105451
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Erweiterung der Europäischen Union bildet den Anlass für eine definitorische Untersuchung der Begriffe "Europäische Dimension" und "Europäische Identität" im zeitgeschichtlichen Kontext und der speziellen Frage nach dem Prozess der "doppelten Transformation" in Mitteleuropa. Die in der Bildungspolitik zu verzeichnenden Reaktionen werden exemplarisch gedeutet. Die Perspektiven der mitteleuropäischen Region werden schließlich unter dem historischen, pragmatischen und strategischen Aspekt diskutiert. (DIPF/Autor)
Abstract (English):The extension of the European Union lays the base for a tentative definition of the concepts of "European dimension" and "European identity" in the context of contemporary history and for the special question about the process of "double transformation" in Central Europe. The reactions to be observed in educational policies are interpreted in an exemplary way. Finally the perspectives of the Central European region are discussed under the historical, pragmatic and strategic aspects. (DIPF/Author)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.06.2012
CitationMitter, Wolfgang: Europäische Dimension und Europäische Identität zwischen Tradition und Perspektive. Anmerkungen zum Bildungswesen im ‚größeren Europa' - In: Trends in Bildung international (2007) 15, S. 1-9 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-50735 - DOI: 10.25656/01:5073
export files

share content at social platforms