search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Theaterpädagogik: Das SAFARI-Modell von Gabriele Czerny
Author
SourceNeue Didaktik (2010) 2, S. 32-40
Document  (1.197 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das von Dr. Gabriele Czerny entwickelte theaterpädagogische SAFARI-Modell bietet eine didaktisch-methodische Strukturierung der theaterpädagogischen Arbeit. Das Konzept, das in sechs einzelne Bausteine gegliedert ist, schließt die persönliche, soziale und ästhetische Bildung ein. Die zentrale Bedeutung des SAFARI-Modells liegt in der Erweiterung der Ausdrucks- und Gestaltungsfähigkeiten der Spielenden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The drama education SAFARI-model developed by PhD. Gabriele Czerny offers a teaching-methodical structure of the drama education activity. The concept which contains six individual components unites personal, social and aesthetical education. The main purpose of the SAFARI-model is the development of the expression and composition of those, who act. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.02.2013
CitationStanescu, Mirona: Theaterpädagogik: Das SAFARI-Modell von Gabriele Czerny - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 32-40 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58618 - DOI: 10.25656/01:5861
export files

share content at social platforms