search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Globales Lernen in Forschung und Lehre
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 2-6 ZDB
Document  (390 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In dem Beitrag wird grundlegend über die Bedeutung Globalen Lernens in Forschung und Lehre in Deutschland berichtet. Dabei geht es um die geringe Institutionalisierung im Wissenschaftsbereich und mögliche Gründe dafür. Am Schluss stehen Vorschläge für eine zukünftige Verankerung des Bereichs in der deutschen Erziehungswissenschaft. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article informs basically about the role of Global Learning in Research and Lecturing in Germany. It is dealt with the very low institutionalisation within the scientific community and possible reasons behind this. At the end the authors draw some ideas of a future-oriented anchorage of Global Learning within the German educational science. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2013
CitationAsbrand, Barbara; Lang-Wojtasik, Gregor: Globales Lernen in Forschung und Lehre - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 2-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60693 - DOI: 10.25656/01:6069
export files

share content at social platforms